Verkeer spoorwegovergang noord- en zuidkant + maatregelen centrum

Verkeer moet aan de noord- en zuidkant van het spoor op een veilige manier worden afgewikkeld. Aan beide kanten moet het verkeer kunnen keren. Welke oplossingen ziet u er voor? En ook heel belangrijk: hoe kunnen we er voor zorgen dat het centrum veilig en bereikbaar blijft?

2  reacties

Mieke Noordegraaf 23-12-20 om 10:43

Beste J.B.Boer,

Bedankt voor uw reactie. Wanneer de overgang wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeerd kan de overgang ook veiliger worden gemaakt voor langzaam verkeer. Dat zal ook gebeuren. De overgang kan niet helemaal worden afgesloten aangezien het station dan niet meer te bereiken is. De afsluiting van het spoor is overigens niet de enige reden om de ontsluitingsroutes te verbeteren. Den Dolder is haar infrastructuur ontgroeid. De afspraak met ProRail is onderdeel van het bekende drieluik. Daarbij heeft de Gemeente als uitgangspunt het verbeteren van de verkeersveiligheid in heel Den Dolder. ProRail is daarbij een belangrijke partij, net als de provincie.

 

J.B.Boer 22-12-20 om 13:26

Wat was er nu eerder het idee van de Gemeente om het centrum van Den Dolder eens te vernielen, of  Pro Rail die een overgang wil sluiten? Sinds ik hier woon en dan is meer dan 40 jaar heb ik niet de indruk gekregen dat de spoorwegovergang gevaarlijk is. Wat wellicht gevaarlijk is, zijn de voetgangers , fietsers en brommers die de afsluitingen negeren. En toch houdt Pro Rail de overgang open voor de groepen die het meeste gevaar opleveren.
Is het misschien een financiele kwestie, Pro Rail die een "gratis" tunneltje aanlegt en de Gemeente die in ruil een overgang sluit? En als ze dat niet doen moet de gemeente betalen. 
Wat is nu goedkoper, Pro Rail betalen, of met veel ellende voor iedereen half Den Dolder op de schop, wat nog meer ergernis veroorzaakt. Als voorbeeld wijs ik graag naar de "herinrichting" van de Dolderseweg, wat een schande Gemeente Zeist.

 

Cookie-instellingen