Sust. – een app om jongeren te verleiden tot het kopen van tweedehandskleding

Communicatie SDZ (JvdB) 19-01-2023 982 keer bekeken {0} reacties

Vier leerlingen van 3 VWO van het Christelijk Lyceum hebben de app ‘Sust.’ bedacht om jongeren te stimuleren tot het kopen van tweedehandskleding.

Tessa, Anouk, Emma en Naomi wonnen met dit idee de ‘Climathon’, een project dat Stichting Technotrend begin november op hun school begeleidde als onderdeel van ‘The Young Innovators’.

Met de app kunnen jongeren in deelnemende kringloopwinkels punten verzamelen wanneer ze tweedehandskleding kopen. Het aantal punten wordt bepaald door de hoeveelheid water die je bespaart. Met het kopen van een tweedehands T-shirt bespaar je 2500 liter water; dat levert 25 punten op. Een broek levert 75 punten op. Je verzamelde punten kun je bij deelnemende duurzame ondernemers omzetten in geld. Heb je 500 punten gespaard? Dan kun je hiervan een broek van € 50 kopen.  Dit idee is niet van vandaag op morgen gerealiseerd, maar het nodigt zeker uit tot nieuwe initiatieven om jongeren te prikkelen tot het kopen van duurzame en tweedehands kleding.

0  reacties

Cookie-instellingen